adwords-cijfers
Google AdWords – AdWords cijfers

Google AdWords – AdWords cijfers

Je moet ingelogd zijn om dit deel van de academy te kunnen zien. Gelieve inloggen om toegang te krijgen.

AdWords Cijfers

Titel: Cijfers over google AdWords

**  We weten nu wat AdWords is. Laten we nog eens naar AdWords kijken met cijfers.

Titel: percentage AdWords groeit

In 2003 was 30% van het scherm AdWords. Momenteel is dit 70%. Google heeft dat hard nodig om haar inkomsten op peil te houden. Zo verliest Google bijvoorbeeld marktaandeel in China aan Baidu en in eigen land aan Bing, de zoekmachine van Microsoft. Daarnaast verliest Google aandeel (en dus inkomsten) aan social media-websites, met Facebook als duidelijke koploper.
Wist u dat 45,5 procent van de Google gebruikers niet weet dat de bovenste links in de zoekresultaten betaalde links zijn? De bovenste betaalde advertentie kan extra links krijgen. Mooi, maar hierdoor zakken de resultaten uit de natuurlijke ranking.

Titel: AdWords cijfers – klikgedrag

Klanten vragen altijd: hoeveel procent klikt nu op mijn advertentie?
Dit is lastig te voorspellen. Google vertelt wel dat het percentage dat klikt op de bovenste advertentie gemiddeld 7.95% bedraagt. Verder vertelt Google dat de top 3 bovenaan in totaal 10 x meer kliks krijgen dan de 10 advertenties rechts. Kortom: het grote geld wordt verdiend in de top 3!

Titel: AdWords Cijfers – Mobiel

Google is met 97% momenteel marktleider als het gaat om mobiel adverteren. AdWords is daarvoor in te zetten. Indien u een speciale mobiele advertentie maakt, zullen 35 % meer mensen daarop klikken dan op een conventionele advertentie in de zoekmachine.

Titel: AdWords Cijfers – Partner Netwerk

Het Google Display Netwerk kent 768 miljard impressies per maand. Dit betekent dat deze advertenties per maand 180 miljard keer gezien worden op iemands browser. Dit is 25,6 miljard per dag! Google AdWords haalt ongeveer 50% van dehaar inkomsten komen uit het Display Netwerk.

Bezoekers klikken minder op advertenties in het Display Netwerk dan op de zoekmachine. Zo is het gemiddelde klikpercentage van een advertentie in het Google Display Netwerk 0,4%. Dit lijkt laag maar is nog altijd 10 x zo hoog als bijvoorbeeld advertenties in Facebook.

Titel: AdWords – Financiële sector

De financiële sector is heel belangrijk voor Google. 60% van al het geld van Google AdWords komt uit deze sector. Ook in Nederland zijn financiële zoekwoorden als ‘lenen’, ‘hypotheek’, ‘krediet’ en ‘lening’ het duurst: rond de 6-8 euro per klik. Financiële zoekwoorden zijn op Google Search duurder dan in het Display Netwerk. In Amerika geldt hetzelfde: daar betaal je bijvoorbeeld 60 dollar per klik voor het zoekwoord ‘life insurance’.

NaNaast de financiële sector zijn de gezondheidssector met geneesmiddelen en de advocatuur bijzonder in trek.
In het algemeen kun je stellen: indien iemand veel aan een klant kan verdienen zal het bod hoog zijn. Zo verdient een hypotheekadviseur gemiddeld 3000 euro, net als een makelaar. Deze bieden dus veel meer dan een kapper die gemiddeld 10 euro kan verdienenper klant verdient.

Titel: AdWords – Klikken mensen wel?

Tijdens mijn cursussen hoor ik mensen vaak zeggen “ik klik nooit op een betaalde advertentie”. Daar wil ik enkele kanttekeningen bij plaatsen.
Ten eerste: veel mensen weten niet dat de bovenste drie in de zoekresultaten ook betaalde advertenties zijn. Zo heeft Google onlangs nog een rechtszaak gewonnen. Hierin eiste de vereniging van slechtzienden dat Google de Top-3 advertenties meer onderscheidend zou maken.
Ten tweede vertelt Google dat momenteel 50% van de kliks op een betaalde advertentie is. En wie kan het beter weten dan Google?
Ten derde hangt dit ook sterk samen met het zoekwoord. Vooral mensen die naar een aankoop op zoek zijn klikken vaak op betaalde advertenties. Mensen die informatie zoeken het minst. Dit is mooi, toch?

Titel: AdWords = geld verdienen!

Verdienen bedrijven wel geld met AdWords? Ja!
Uit onderzoek in de Verenigde Staten blijkt dat iedere dollar die in AdWords gaat gemiddeld 2 dollar winst oplevert.


Comments are closed.

Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland