adwords-kwaliteit-score
Google AdWords – AdWords kwaliteitsscore

Google AdWords – AdWords kwaliteitsscore

Je moet ingelogd zijn om dit deel van de academy te kunnen zien. Gelieve inloggen om toegang te krijgen.

Kwaliteitsscore

Titel: kwaliteitsscore

**De kwaliteitsscore verdient een aparte film.
** Het succes van uw campagne is hieraan af te leiden
** Met een hoge score (8,9 of 10) zit u in de AdWords-hemel!

Titel: Waar wordt de kwaliteitsscore door bepaald?

Laten we beginnen met een film over de kwaliteitsscore. Een goede kwaliteitsscore zorgt voor een hoge ranking en goedkope inkoop.

// film

Titel: Waar vind ik de kwaliteitsscore?

De kwaliteitsscore zit goed verstopt. Waarom? Ik denk dat niemand graag ziet dat hij meer betaalt dan zijn concurrenten. Ga naar ‘zoekwoorden’. Dan ‘pas kolommen aan’. Dan bij ‘kenmerken’ de kwaliteitsscore toevoegen. Neem meteen de twee eronder ook mee: Bod eerste pagina en bod bovenaan pagina.

Titel: bekijk de kwaliteitsscore

Hebt u al een campagne gemaakt? Bekijk dan eerst uw kwaliteitsscore.
Hebt u nog geen campagne? Prima. Het is goed om te weten dat u alles heel zorgvuldig moet opzetten om een hoge kwaliteitsscore te krijgen.

Titel: factoren kwaliteitsscore

Ik beperk me tot de samenvatting. De drie voornaamste factoren zijn:
Het klikpercentage (CTR genoemd). Hoe goed is de landingspagina? Hoe relevant is het zoekwoord ten opzichte van de advertentie en landingspagina?

Titel: Kwaliteitsscore per onderdeel
Bekijk welke factoren (on)voldoende zijn.
Beweeg de muis over het vakje voor geschikt bij de zoekwoorden. In de pop-up zie je nu of je meer, gemiddeld of beter scoort per hoofdrubriek ten opzichte van je concurrenten.

Titel: Kwaliteitsscore = zorgpunt

Door een goede kwaliteitsscore wordt het bod dat je doet achter de schermen verhoogd of verlaagd. Zo verandert een bod ter waarde van 1 euro in een bod van 1,30 euro indien je een Kwaliteitsscore van 10 hebt. Bij een Kwaliteitsscore van 1 of 2 moet je zoveel boete betalen dat je normaal gesproken niet meer getoond wordt, tenzij je een idioot hoog bedrag wilt bieden.

Titel: Kwaliteitsscore bepaalt de advertentiepositie

De Kwaliteitsscore bepaalt ook de positie in AdWords. Vermenigvuldig de prijs met de kwaliteitsscore. Wie de meeste punten heeft, staat op nummer 1.

In dit voorbeeld verslaat iemand met een Kwaliteitsscore van 5 en een bod van 5 euro een concurrent die 10 euro biedt en kwaliteit 2 heeft.

Titel: De prijs van een klik

Het klinkt misschien raar: maar je betaalt niet de prijs die je bereid bent om te betalen. De echte prijs is een ingewikkelde formule. De basis is dat de concurrent die 1 plaats onder je staat voor een groot deel de prijs bepaalt. In het hoofdstuk over bieden komen we hier uitvoerig op terug. Belangrijk voor nu is dus om te weten dat de kwaliteitsscore tevens invloed heeft op de prijs die je straks gaat betalen.

Titel: Kwaliteitsscore beleid

Streef naar een kwaliteitsscore van 7 of meer, want dit is het gemiddelde. De beste manier om een hoge score te krijgen is een betere advertentie te maken. Daarnaast kun je het zoekwoord in de landingspagina opnemen. Verder helpt het meestal als je een breed ingesteld zoekwoord specifiek maakt. Helpt niets en blijft de kwaliteitsscore laag, dan moet je het zoekwoord verwijderen. Doe je dit niet, dan zal de kwaliteitsscore van je campagne en uiteindelijk van je hele account omlaag gaan. Je betaalt dan de hoofdprijs!


Comments are closed.

Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland