google_adwords_concurrent_pesten
Google AdWords – Concurrent pesten

Google AdWords – Concurrent pesten

Je moet ingelogd zijn om dit deel van de academy te kunnen zien. Gelieve inloggen om toegang te krijgen.

Concurrent pesten

Titel: Concurrent pesten

**De vraag is natuurlijk waarom dit hoofdstuk? Natuurlijk gaat u niet uw concurrent pesten. U heeft genoeg methodes geleerd om uw concurrent volgens de regels van Google Adwords te verslaan. Maar het is goed om te weten dat dit kan. Het kan immers ook andersom gebeuren. U bent er dan op voorbereid.

Titel: Methode 1 – slechte advertenties

Deze sluit aan op het hoofdstuk concurrent “concurrent spioneren”. U heeft daarin campagnes gemaakt. Google weet niet dat u niet de eigenaar bent. U gaat nu bewust heel slecht adverteren. U past òf de advertentie aan òf voegt niet relevante zoekwoorden toe. Zoals u weet gaat Google dit afstraffen. Wanneer u een gratis voucher heeft zet u het dagbudget op 1/3 van de voucher en zet alles aan. Uw concurrent krijgt nu een slechtere kwaliteitsscore. Hierdoor zal hij of zij lagere ranking krijgen en meer moeten betalen. Dit werkt niet goed indien u concurrent een zeer hoog dagbudget heeft. Uw slechte campagne is dan niet zo veel schade aanrichten.

Titel: Methode 2  – Klikfraude

Google heeft zeer veel geld uitgegeven om klikfraude te achterhalen. Zo heeft het echt geen zin om iedere dag 10 keer vanaf uw eigen computer te klikken op de advertentie van uw concurrent. Ja, de eerste paar zal uw concurrent betalen. Daarna niet meer. Het ip-adres is steeds hetzelfde. Het wordt al lastiger voor Google wanneer u dat steeds vanaf een ander adres doet. U reist veel en doet dit via Wifi bij uw hotel of bij winkels met wifi. Het kan nog geavanceerder: via proxies. U surft dan niet via uw eigen computer maar via een andere. Google maar eens op “free proxies”. U vindt er veel. Klopt, ze gooien u dood met reclame. Er is ook proxie software te koop. Nu bouwt u een zogenaamde bot (robot) die automatisch via proxies klikt op de advertenties van uw concurrenten en die van u overslaat.  Deze software is illegaal. Google kan soms deze traceren, vaak niet. Partijen die dit doen adverteren vaak alleen s avonds. Overdag klikken ze op advertenties van hun concurrenten. Hun dagbudget is dan snel bereikt. Derhalve wordt het daarna goedkoop inkopen.

Titel: Wat te doen?

U kunt niet veel doen. Er zijn een paar formulieren om te klagen. Belangrijker is dat u het in de gaten heeft.Uw omzet loopt snel terug. U ziet dat Google ook veel  ongeldige kliks vindt. 100% waterdicht is niets.Google zal alles doen om het percentage slachtoffers laag te houden. Het is een kat en muis spel. Google Analytics kan ook helpen om te detecteren. Misschien is de pester zo dom om na 1 seconde de site te verlaten? Of gebruikt deze een reeks ip-adressen? Of wordt u slechts aangevallen op 1 of 2 zoekwoorden. Zet deze dan uit!

Titel: Methode 3 – klagen

Google reageert op klachten. Stel dat een concurrent over u gaat klagen. Dit kan anoniem. Stel dat die concurrent en stuk of 30 vrienden inschakelt die ook binnen een maand klagen, U raadt het al. Google geeft u een ban for life. Ja, ongeacht of de klacht gegrond is. Een uitzondering is wanneer uw account beheerd wordt door een bureau dat zeer bevriend is met Google zelf. Deze kunnen voor u lobbyen. U moet dan daar wel een grote klant zijn.


Comments are closed.

Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland