google_adwords_conversie
Google AdWords – Conversie instellingen

Google AdWords – Conversie instellingen

Je moet ingelogd zijn om dit deel van de academy te kunnen zien. Gelieve inloggen om toegang te krijgen.

Conversie instellen

Titel: Conversie instellen

**Het instellen van conversies kan best lastig zijn. Het is echter wel een essentieel onderdeel om uw winst of verlies te berekenen en te optimaliseren.

Titel: Waarom conversie?

Als u uw beste advertenties en zoekwoorden wilt vinden, kunt u hiervoor de functie Conversies bijhouden gebruiken. Dit is een gratis hulpprogramma. Hiermee ziet u  wat er gebeurt nadat een klant op uw advertenties klikt. Hiermee ziet u of ze uw product hebben aangeschaft, zich hebben geregistreerd voor uw nieuwsbrief of een formulier hebben ingevuld om meer informatie te krijgen.
Deze acties worden conversies genoemd. Hierdoor kunt u verstandiger investeren in de beste advertenties, zoekwoorden en campagnes. Tevens kunt u op deze manier het rendement op uw investering (ROI) verhogen.

Titel: Waar stelt u deze in?

Ga naar het menu van hulpprogramma en kies conversie.
U kunt dan een nieuwe conversie toevoegen. Dit gaat vrij eenvoudig door de drie stappen te volgen.
Nu komt het lastige. U krijgt een zogenaamde conversiecode. Deze code dient u te plaatsen op de pagina “na de actie”. Dus bijvoorbeeld op de bedankpagina. Meestal is dit vrij eenvoudig. Eventueel laat u dit uw sitebouwer doen. Soms is het zeer lastig. Vaak is er geen fysieke bedankpagina. Het bedankje zit ingebouwd in de aanvraagmodule. In dat geval dient een programmeur een truc uit te halen door een honderdste seconde een bedankpagina te tonen. Hierin zit dan het script.
Op het testen moet u wachten. Google Adwords werkt niet real time. Het kan uren duren voordat u ziet of een aanvraag daadwerkelijk ook een conversie heeft opgeleverd. Houd er rekening mee dat ook valse aanvragen gewoon geteld worden. Idem mensen die meerdere malen op de zend knop klikken. Uit praktijk blijkt dit al snel 10-20% te zijn van de conversies. Hier nog een voorbeeld van conversies.

Titel: Conversies uit Analytics halen

U kunt conversies ook koppelen met die uit Google Analytics.


Comments are closed.

Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland