adwords-campagne-maken
Google AdWords – Hoe maak ik een adwords campagne

Google AdWords – Hoe maak ik een adwords campagne

Je moet ingelogd zijn om dit deel van de academy te kunnen zien. Gelieve inloggen om toegang te krijgen.

Hoe maak ik een AdWords campagne?

Titel: Hoe maak ik een Adwords campagne?

**Om u op weg te helpen ga ik nu vertellen hoe u een campagne maakt.

Titel: Opbouw van AdWords campagne

Aan het hoofd van al uw AdWords activiteiten staat natuurlijk uw account. Dat is aan u verbonden. Onder dit account vallen uw AdWords campagnes. Die kunt u weer onderverdelen in advertentiegroepen. En per groep bevinden zich de afzonderlijke advertenties en zoekwoorden. U wilt bijvoorbeeld met uw account hypotheken aanbieden. U zet daarbinnen een campagne op voor Nederland en een voor België. Hieronder vallen vervolgens de advertentiegroepen ‘hypotheek rente’, ‘hypotheek oversluiten’ en ‘hypotheek starters’. De advertentiegroep ‘hypotheek rente’ wordt weer onderverdeeld in de zoekwoorden ‘hypotheek rente’, ‘hypotheek rentes’ en ‘hypotheek tarieven’.

Titel: Google film met tips

** In het volgende filmpje krijgt u enkele nuttige tips.

//start de film

Titel: aanmaken account

Wanneer u een account aanmaakt dient u enkele zaken in acht te nemen. Zo mag er maar één account per bedrijf in omloop zijn. Het is dus zaak om het adres en e-mailadres goed te controleren.
Beslis ook hoe u wilt betalen. Door vooruit te betalen met iDeal kunt u al binnen twee uur aan de slag.
Als u recht heeft op 50 euro tegoed dan dient u dit binnen 48 uur te activeren.
Wilt u samen met iemand anders een campagne beheren? Benoem dan een tweede administrator.

Titel: Stap 1 – Wanneer een nieuwe campagne?

Een nieuwe campagne start u op wanneer u afwijkende advertenties wilt maken. Bijvoorbeeld voor verschillende locaties, talen, netwerken, apparaten, tijd en doelgroep.

Titel: Stap 1b – Soms ook aparte campagne

Een andere reden om een nieuwe campagne aan te maken kan zijn omdat de advertentievorm afwijkt. Bijvoorbeeld het Display Netwerk, AdWords Remark of een mobiele advertentie.

Titel: Stap 2 – Bepaal uw zoekwoorden

Nu moet u uw zoekwoorden gaan bepalen. Dit kunt u doen door gebruik te maken van de keyword tool en hieruit alle zoekwoorden over te nemen. Kijkt vervolgens welke daarvan niet gewenst zijn en voeg deze toe bij de negatieve zoekwoorden. Het kan gebeuren dat u nu een lange lijst van zoekwoorden moet doorlopen. Toch is het belangrijk om er geen enkele over te slaan of te vergeten!

Titel: Stap 3 – Definieer nu advertentiegroepen

Vervolgens definieert u advertentiegroepen. Dit kunt u doen door een zoekwoord uit de lijst te nemen en daar een advertentie bij te maken. Zoek uit welke zoekwoorden daar helemaal op aansluiten en voeg deze eraan toe. Pak daarna het volgende zoekwoord dat nog vrij is en herhaal de voorgaande stappen. Blijf dit doen totdat er geen zoekwoorden meer over zijn. Uiteindelijk zult u zien dat alle zoekwoorden zijn onderverdeeld in perfect bijpassende advertentiegroepen.


Comments are closed.

Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland