adwords-perfecte-zoekwoorden
Google AdWords – Perfecte zoekwoorden

Google AdWords – Perfecte zoekwoorden

Je moet ingelogd zijn om dit deel van de academy te kunnen zien. Gelieve inloggen om toegang te krijgen.

Perfecte zoekwoorden

Titel: Zoekwoorden

** Dan zijn we nu aangekomen bij het hoofdstuk over zoekwoorden. Zoekwoorden zijn cruciaal in een AdWords campagne. Het belangrijk dat u weet hoe u daarmee dient om te gaan. Hier volgen enkele tips en aanwijzingen.

Titel: Hoe vind ik zoekwoorden?

Voor het vinden van zoekwoorden kunt u de volgende strategie toepassen. Google geeft zelf een lijst van suggesties wanneer u een advertentie aanmaakt. Van deze lijst moet u alle zoekwoorden toevoegen. Zet vervolgens een min-teken voor de woorden die u niet wilt. Daardoor worden deze gemarkeerd als negatieve zoektermen.

Titel: Zoekwoorden – hulpprogramma voor zoekwoorden

Het hulpprogramma voor zoekwoorden van Google kan u helpen om geschikte zoekwoorden te vinden bij uw campagnes. U kunt er ook mee afkijken bij uw concurrenten. Vul hun url’s in, in plaats van die van uw eigen website.
Het hulpprogramma zoekt niet alleen woorden op basis van een url. U kunt er ook zoekwoorden mee vinden op basis van andere zoekwoorden. Het programma geeft u dan woorden die daar volgens Google mee te maken hebben.

Titel: Zoekwoorden – suggesties van Google

U kunt met het hulpprogramma ook suggesties opvragen van Google om uw lijst mee uit te breiden. Vaak zijn dit nieuwe woordcombinaties die u kunt uitproberen om te kijken of ze beter werken. Deze suggesties kunt u toevoegen aan uw zoekwoorden. U kunt ermee ook uw lijst met negatieve zoekwoorden aanvullen.

Titel: Zoekwoorden: buiten Google zoeken

Er zijn vele manieren om ook buiten Google aan nieuwe keywords te komen. Zo kunt u Google Trends en Insight in de gaten houden. Er zijn ook diverse andere gratis en betaalde pakketten die u kunt proberen. Een goede tip is om naar de broncode te kijken van de websites van uw concurrenten. Kijk welke zoekwoorden zij daarin gebruiken.

Titel: Meer over zoekwoorden

Nuttig om te weten is dat Google verkeerd gespelde zoekwoorden ook meeneemt. Maar liefst 7 % van alle zoekwoorden is foutief. U kunt dit aanpassen bij de instellingen.
Google zal ook regelmatig met nieuwe suggesties komen voor zoekwoorden. Voeg deze naar wens toe aan uw positieve of negatieve zoekwoorden.
Het is raadzaam om de kwaliteit van uw zoekwoorden continu in de gaten te houden. Gaat de kwaliteitsscore ervan omlaag? Dan kunt u ze meteen verwijderen. Zo ondervindt uw campagne er geen schade van.

Titel: Negatieve zoekwoorden

Het gebruik van negatieve zoekwoorden is belangrijk. Mensen doen wel eens rare zoekopdrachten zoals “ik zoek een krediet bij een particulier”. Dit kan in uw voordeel werken als u ‘krediet’ als zoekwoord hebt en ‘particulier’ als negatief zoekwoord. Het alternatief is dat u alleen exacte zoekwoorden gebruikt. Hierbij is een één-op-één match nodig. In dit geval zou u dan buiten de boot vallen.
Negatieve zoekwoorden kunt u opgeven voor de hele campagne of alleen voor een advertentiegroep. U kunt ze vinden onder aan de lijst met zoekwoorden.

Titel: Zoekwoorden – strategie

Zorg ervoor dat u strategisch met zoekwoorden omgaat. Houd bij hoeveel conversie uw zoekwoorden opleveren en welk prijskaartje daaraan hangt. Vindt u de prijs te hoog worden? Verlaag dan uw bod of verwijder het zoekwoord.
Daarnaast is het raadzaam om de daadwerkelijke sales in de gaten te houden. Let op welke aanvraag ook echt tot een verkoop geleid heeft. Pas eventueel uw campagne daarop aan. U kunt bijvoorbeeld uw bod veranderen of zoekwoorden verwijderen. Ook kunt u zoeken naar negatieve zoekwoorden die u nog niet toegevoegd had.


Comments are closed.

Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland