google_adwords_rapporten
Google AdWords – Rapporten

Google AdWords – Rapporten

Je moet ingelogd zijn om dit deel van de academy te kunnen zien. Gelieve inloggen om toegang te krijgen.

Rapporten

Titel: Rapportages

** Google heeft een zeer uitgebreid rapportage systeem

Titel: Zeer veel keuze

Beslis welke velden u wilt zien. Meestal zijn dit de kosten, het aantal vertoningen, het aantal conversies en de conversie prijs. Maar u kunt veel meer opvragen. U kunt ook beslissen of u de rapporten dagelijks per e-mail wilt ontvangen of wekelijks of maandelijks.

Titel: Uitproberen.

Begin maar eens met de standaardrapporten. Indien u velden mist dan kunt u deze later toevoegen.
Alle rapportages zijn kosteloos. U kunt dus niets fout doen.

Titel: Waar?

  1. Klik op het tabblad Campagnes.
  2. Ga naar het tabblad dat de tabel met statistieken bevat die u wilt downloaden. Controleer of de tabel de periode, kolommen, filters en segmenten bevat die u in uw rapport wilt opnemen. Segmenten die u op de gegevens in de tabel heeft toegepast, worden in uw rapport als kolommen weergegeven.

Titel: Rapportpagina

Geef het rapport een naam en kies het gewenste formaat. PDF is goed om te lezen. Excel voor het geval u het wil bewerken. Maak ook XML kan handig zijn indien u ze wil inlezen in een database. Rapporten draaien meestal ‘s nachts.

Titel: Overzicht

In de linker kolom van de campagne staat de knop “rapporten”. Hierin staan al uw rapporten. Hier kunt u ze ook verwijderen.


Comments are closed.

Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland