google_adwords_remarketing
Google AdWords – Remarketing

Google AdWords – Remarketing

Je moet ingelogd zijn om dit deel van de academy te kunnen zien. Gelieve inloggen om toegang te krijgen.

AdWords Remarketing

Titel: AdWords Remarketing – volg je bezoekers

** Zijn er bezoekers op uw website geweest maar hebben zij niets gekocht? Dan hoeft u het daar niet bij te laten zitten. AdWords kan u helpen deze verloren klanten terug te krijgen. In dit hoofdstuk vertel ik hoe. Nu eerst een filmpje met uitleg over wat we remarketing noemen.

//start de film

Titel: Google Remarketing

Laat me u nu even kort uitleggen hoe een remarketing campagne werkt. Als voorbeeld gaan we kijken naar Lisa. Zij komt op uw webshop. Hierbij wordt er automatisch een cookie geplaatst. Maar Lisa twijfelt over de aanschaf van uw product. Uiteindelijk koopt ze niets. De volgende dag zit ze weer op internet. Ze belandt op een van de duizenden partnersites van Google. De cookie die gisteren geplaatst werd vanaf uw website herkent haar. Daardoor wordt uw banner getoond. Lisa denkt: “Dat is toevallig!” Ze denkt meteen weer aan dat product in uw shop. Besluit ze het product nu wel te kopen? Dan wordt er een andere cookie geplaatst. Deze herkent dat ze heeft afgerekend. Ze surft verder en de advertentie voor uw webshop wordt niet meer getoond.

Titel: 10 tips remarketing

Wilt u aan de slag met remarketing, dan kunnen deze tips van mij u daarbij helpen.
De eerste tip is om snel een flinke target groep te creëren. De tweede tip om vervolgens je campagne te verfijnen op fase in het verkoopproces. Tip 3 is om ook te verfijnen op producttype. Tip 4: sluit slecht converterende advertentiesites uit en stimuleer goed converterende sites. Tip 5 is om categorieën uit te sluiten die niet passen bij je imago. Voor tip 6 adverteert u met verschillende advertentieformaten. Als 7e tip gebruikt u een andere boodschap dan u bij normale campagnes zou doen. Tip 8: experimenteer met hoe lang en hoe vaak je de advertenties blijft tonen. Tip 9: laat vooral uw advertentie goed aansluiten op de bijbehorende landingspagina! En tot slot tip 10: Blijf altijd meten, evalueren en aanpassen.

Titel: Remarketing do’s en don’ts

Wanneer u met remarketing aan de slag gaat moet u wel weten wat u doet. En ook wat u vooral niet moet doen.
Start bijvoorbeeld niet meteen met heel specifieke doelgroepen. Dan houdt u namelijk nog maar een heel kleine vijver over om uit te vissen. Je bouwt je bezoekersaantallen dan ook niet snel op. Daardoor blijven er weinig mensen over om te targeten.
U dient er ook op te letten dat uw advertenties aansluiten op het gedrag van uw websitebezoekers. Adverteer bijvoorbeeld voor productgroepen die door de bezoekers vaak bekeken worden.
Maak daarnaast goed gebruik van advertenties met beeld. Deze werken vaak beter dan alleen tekst. De doelgroep van de advertentie is al op uw website geweest. Zij zullen het beeld dus waarschijnlijk direct herkennen. De kans dat ze doorklikken is dan het grootst.
En blijf natuurlijk testen! Dan weet u welke campagnes succesvol zijn en kunt u hierop doorgaan. U kunt ook met verschillende advertentieformaten testen. Dan kunt u deze vergelijken en zelf zien welke het meeste succes heeft.

Titel: AdWords remarketing – waar?

U vindt de remarketing optie onder de knop ‘Campagnes’. Kijk daar bij het item ‘Doelgroepen’ in het menu.

Titel: AdWords remarketing – eenvoudiger met Analytics

U kunt in Google Analytics gebruik maken van remarketinglijsten. Als u dit doet kunt u groepen aanmaken aan de hand van standaard Google Analytics-filteropties. U kunt matchen op verschillende onderdelen. Bijvoorbeeld: de wel of niet behaalde tijd op site. Of het best bekeken product uit een productcategorie. U kunt filteren op het wel of niet gebruiken van site search. U kunt filteren op behaalde goals en op aankopen via e-commerce.


Comments are closed.

Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland