google_adwords_uitbesteden
Google Adwords – Uitbesteden

Google Adwords – Uitbesteden

Je moet ingelogd zijn om dit deel van de academy te kunnen zien. Gelieve inloggen om toegang te krijgen.

AdWords uitbesteden

Titel: AdWords uitbesteden?

** We bespreken nu de voor- en nadelen om Google AdWords uit te besteden. En hoe moet u offertes van adviesbureaus vergelijken?

Titel: Waarom?

De eerste vraag is natuurlijk: waarom zouden we AdWords uitbesteden? Is dit normaal? Ja, 80% van de bedrijven besteedt hun AdWords uit. Dit is veel meer dan andere onderdelen zoals SEO – hoog scoren in Google. Of social media, dat het minst wordt uitbesteed.
Waarom zo’n hoog percentage? Ten eerste het gevoel. AdWords kost u iedere dag geld. Dat moet goed besteed zijn. SEO kan u iedere dag veel geld opleveren, maar nooit kosten.
Ten tweede de complexiteit. Het is Google niet gelukt een eenvoudig advertentiesysteem te maken. Starters zonder diepgaande kennis hebben weinig kans. Ze moeten bieden tegen experts.

Titel: Voordelen uitbesteden

Het zijn ook precies deze factoren die als voornaamste voordelen gezien worden. Tijd en gebrek aan expertise. Het kost veel tijd om alles te begrijpen en de wereld verandert snel. Zeker indien je ook nog adverteert op andere platformen zoals Bing, Twitter, Facebook of LinkedIn.

Titel: Nadelen uitbesteden

Experts kosten geld. Geld dat ten koste gaat van uw maandbudget. Bij een klein budget is dit simpel niet rendabel. Vanaf circa 200 euro per maand kunt u overwegen om uit te besteden. Kennis van AdWords is een voordeel van een bureau. Maar hoe goed kent dit bureau uw producten of diensten?

Titel: Beste Oplossing?

Een beste oplossing bestaat niet. Ja, gratis experts. Maar die zijn er niet. Om de kosten in de hand te houden kunt u zelf aan de slag. Af en toe roept u een half uurtje consultancy in. Tevens vraagt u het bureau u erop te attenderen als er iets belangrijks verandert.

Titel: Vergelijk offertes

Google maar eens op “AdWords” of “AdWords uitbesteden”. Keuze genoeg. Helaas vindt u de duurdere bureaus bovenaan. Iets wat altijd een nadeel is van Adwords. Voor de goedkopere bureaus is het niet interessant 4 of 5 euro per klik te betalen. Hun marge is te klein.
Hoe moet u offertes vergelijken? Het certificaat zegt niets. Dat kunt u ook halen. Het toetst vooral theoretische kennis, geen praktische. Ervaring is belangrijk. De prijs ook. Tevens wilt u weten hoe vaak biedingen, zoekwoorden en advertenties worden aangepast. 1 x per maand, of zelf dagelijks? Handmatig of met software? Via de functie Geschiedenis is dit achteraf ook te controleren.

Titel: Internet Marketing Nederland

Ja. Dan toch een minuutje reclame voor de makers van deze cursus. U bent welkom om een offerte aan te vragen en deze te vergelijken met andere bureaus. U kunt ons bellen in Nederland op 040-8440000 of stuur even een e-mail naar info@imnl.nl


Comments are closed.

Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland