internet-marketing-nederland-google-content-strategieen
Google – Google Content Strategieën

Wanneer je een goed lopende blog-site hebt maar een slecht lopende webshop kun je overwegen om een strategie toe te passen zodat je ze samenkoppelt. Door middel van het blog kun je hele gerichte bezoekers richting de webshop trekken.

In deze video worden vier soorten content strategieën besproken:

  1. Combineer de inhoud van beide sites.
  2. Haal voordeel uit autoriteit.
  3. Voeg conversie-oproep toe
  4. Gebruik permission marketing.

Voordeel uit je autoriteit halen, kan bijveerbeeld als je gastblogger bent op een site en daar artikelen plaatst. Ook kan je als expert reageren om artikelen van andere en daarin verwijzen naar product op je eigen site. Doe dit wel met gepaste mate, ga niet te pas en te onpas roepen dat jij de beste bent. Dit heeft heel snel negatief effect. Als je een artikel plaatst kan je de links naar het blog en de webshop zetten.

Wanneer men bijvoorbeeld een advertentie plaatst met een oproep om naar de webshop te gaan of om een social media account te volgen spreekt men van het oproepen van conversie. Als laatste is er nog de permission marketing of te wel marketing met goedkeuring van de gebruiker.

Wanneer iemand zich ‘abonneert’ op jou nieuws door je te volgen op Twitter of zich in te schrijven voor je nieuwsbrief kun je vanuit daar de geïnteresseerden berichten over je blog en webshop sturen.

Je moet ingelogd zijn om dit deel van de academy te kunnen zien. Gelieve inloggen om toegang te krijgen.

Comments are closed.

Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland