Groupon certificaat

Voor 1 voucher kunt u kiezen uit de volgende cursussen ter waarde van € 399,-

Met een voucher kan je ook een van deze online trainingen doen. Je mag ook deelnemen aan een online examen. Bij het slagen krijg je kosteloos een erkend certificaat thuisgestuurd. Je kunt 2 x een kosteloze herkansing aanvragen.

U kunt deze 3 online trainingen iedere dag aanvragen en starten. U krijgt 6 maanden de tijd het lesmateriaal te bekijken en kunt tot 12 maanden een examen aanvragen.


internet-marketing-nederland-internet-marketing-expert

We zien een enorme verschuiving in de markt. Veel winkels hebben het moeilijk omdat er meer online gekocht wordt. Maar dat geldt niet alleen voor winkels; bijna elk bedrijf krijgt ermee te maken dat potentiële klanten zich eerst online oriënteren. Hoe haal jij deze potentiële klanten binnen?

Een ding is zeker. Zonder een goede internetmarketingstrategie is deze kans klein. Voor elk bedrijf is een andere internetmarketingstrategie de beste oplossing. Zo zal voor het ene bedrijf Twitter geen toegevoegde waarde hebben en e-mailmarketing juist wel.

In deze module leer je een goede internetmarketingstrategie op te zetten waar je jarenlang financieel voordeel van hebt. Ben je zzp-er of marketingmanager, dan is deze cursus onmisbaar. Ben je op zoek naar een baan in online marketing, dan is het behalen van een erkend certificaat een grote stap in de goede richting.

U krijgt 6 maanden toegang tot het lesmateriaal en kunt binnen 12 maanden examen doen.


Behaal nu het “INTERNET MARKETING EXPERT” certificaat:

internet-marketing-nederland-internet-marketing-expert-certificaat


 

Het volledige programma

Week 1

Het doel van deze training is een goede basis op te bouwen met betrekking tot online marketing. We gaan de markt leren kennen.
Je zal zien dat het hebben van bijzondere content (inhoud van een site) en het hebben van een goede internetmarketingstrategie de basis vormen voor succes.
Hiermee gaan we aan de slag. We bekijken welke strategieën er zijn maar ook welke haalbaar zijn qua beschikbaar budget en capaciteit.

  • De rode draad van deze week.
  • De quick scan. Wat heeft een bedrijf zoal goed of slecht gedaan?
  • De internetmarketingtrends. Wat zijn trends die eraan komen? Wat betekenen deze voor Nederlandse bedrijven? In de module Internet Marketing Strategieën komen nog meer trends aan bod.
  • Een case. We kijken naar een operationele case. Hierin zin we hoe we kunnen uitrekenen hoeveel winst of verlies er gemaakt wordt met online marketing. Bovendien zien we dat er keuzes gemaakt zijn.
  • Hoe zit de internetwereld eruit? Wat zijn de grote spelers in de wereld en in Nederland? Er komen veel cijfers aanbod.

 

Week 2

In deze tweede week leer je hoe internetmarketing voor jou winstgevend kan zijn. We zoomen in op het onderwerp internetmarketing en de succesformule die je kan hanteren, en we gaan een heleboel verschillende strategieën uitlichten die je eenvoudig zelf kan toepassen.

  • Wat is internetmarketing? Uit welke hoofdstappen bestaat internet marketing?
  • In de succesformule bekijken we wat volgens een groot onderzoek de 4 succesfactoren zijn.
  • De module Internet Marketing Strategieën is de hoofdmodule. Hierin komen alle strategieën aan bod en daaruit moet je een keuze maken. Zelfs grote bedrijven hebben niet het budget en de kennis in huis om alle strategieën in te zetten.

Week 3

We zoomen nu in op de minder bekende strategieën, ook van deze onderdelen zullen vragen in het examen komen.

  • Affiliate marketing
  • Snel veel verkeer
  • Location based marketing: een must voor winkeliers!

 

Week 4

Ter afsluiting van deze online training hebben we nog een module voor je waarin je leert over social gaming en hoe je games succesvol kan inzetten in je marketingplan. In een andere video krijg je een uitgebreide uitleg over e-mailmarketing: wat is het, welke kansen biedt het en wat zijn de regels waaraan je je moet houden als je nieuwsbrieven wil versturen?

  • Games in marketing
  • E-mail marketing

 

Week 5 – Examen training Internet Marketing Strategie

Je hebt geleerd hoe je jouw eigen bedrijf of een ander bedrijf kan helpen met online marketing.
Het is nu tijd voor het examen. Dit online examen bestaat uit 30 multiplechoicevragen. Indien je hiervan 21 of meer vragen goed hebt, ben je geslaagd.

Je krijgt meteen de uitslag. Wij ook. Indien je geslaagd bent ontvang je het certificaat binnen twee weken thuis. Indien je niet slaagt, kan je via bovenstaande link NA EEN WEEK nogmaals het examen afleggen.

Internet Marketing Expert inschrijvingsform
  • Deze naam is voor uw inloggegevens.

    Deze mag NIET uit hoofdletters of spaties bestaan.

Terug naar menu


internet-marketing-nederland-google-expert

75% van alle nieuwe klanten komt via Google. Dit is niet alleen de zoekmachine van Google, maar ook het adverteren via Google AdWords op grote Nederlandse sites.

Omdat Google zo dominant is in online marketing hebben we een speciale cursus gemaakt over Google. Leer hoe je als bedrijf veel verkeer kan krijgen van de zoekmachine. Leer hoe je Google AdWords en Google Analytics optimaal kan inzetten. Word een “GOOGLE EXPERT”.

Deze cursus is essentieel voor iedere zzp-er of marketeer. Er zijn veel online-marketingvacatures, ondanks de werkloosheid. Na het volgen van deze cursus kan je een erkend certificaat halen. Hiermee zet je een grote stap als je een baan zoekt in de online marketing.

U krijgt 6 maanden toegang tot het lesmateriaal en kunt binnen 12 maanden examen doen.


Behaal nu het “GOOGLE EXPERT” certificaat:

internet-marketing-nederland-google-expert-certificaat


 

Het volledige programma:

Week 1

Google is voor online marketing het belangrijkste bedrijf ter wereld. In Nederland komen circa 3 van de 4 nieuwe klanten via Google. We hebben dan ook vele uren aan Google videotraining voor je beschikbaar gesteld.


Niet alle modules komen terug in het examen. We hebben een aantal minder belangrijke modules apart vermeld onder de rubriek ‘Google – bonus’. Hierover zullen geen vragen gesteld worden. Wel mag je deze modules bekijken voor je algemene kennis. In de laatste week van de lesstof zie je welke bonusmodules we voor je hebben.

  • Google – Google dag introductie
  • Google geschiedenis
  • Google advies voor starters
  • Google – Google privacy
  • Google Analytics
  • Google Webmaster Tools

Week 2

Google SEO (Search Engine Optimization) is misschien wel de belangrijkste module van de hele cursus. Door hoog in Google te staan krijgt een website veel gratis verkeer, dus veel gratis klanten en hopelijk meer omzet. Dit is de wens van iedere ondernemer. Maar dat is nu ook precies het probleem. Iedereen wil met mooie zoekwoorden op nummer één staan in Google. In de module SEO wordt uitgelegd hoe de zoekmachine werkt en welke van de honderden factoren waarop de ranking gebaseerd is belangrijk zijn. Google steekt veel tijd en geld in de ontwikkeling van een complexe zoekmachine. Het uitleggen daarvan is dan ook niet eenvoudig. Bovendien past Google dagelijks haar zoekmachine aan. Niemand weet precies hoe Google werkt. Grote, essentiële aanpassingen zijn echter wel bekend en krijgen ook vaak namen zoals Google Zebra, Google Panda en Google Penguin. Ga naar de dierentuin van Google en leer hoe je een hoge positie kan krijgen in de zoekmachine.

  • SEO intro
  • SEO – Google marktaandeel
  • SEO – Wie zijn je concurrenten?
  • SEO – Pagerank
  • SEO – Tijd op de pagina social media
  • SEO – Goede content
  • SEO – Waar kijkt een zoekmachine naar?
  • SEO – Bepaal je zoekwoorden
  • SEO – Trustranking
  • SEO – Nummer 1 met foto’s
  • SEO – SEO strategie
  • SEO – Hoe werkt de zoekmachine?

Week 3

Dit is het tweede deel van het onderdeel Google SEO. Deze module bevat veel externe software tools. We geven een technische uitleg over de ‘achterkant’ (backend) van een website en hoe je met tags omgaat. Ook leer je over de belangrijke Panda update van Google. Daarnaast komen praktische zaken aan bod; zo vertellen we hoe je aan backlinks komt voor je website, hoe je de beschikbare tools goed kan gebruiken en wat de do’s en dont’s zijn op het gebied van SEO. Maar dat is nog niet alles.
Hieronder vind je de complete lijst van trainingsvideo’s om deze week te bekijken.

  • SEO – Technische uitleg
  • SEO – Panda update
  • SEO – Hoe kom ik aan backlinks?
  • SEO – SEO tools
  • SEO – Webmastertools
  • SEO – Sitemap
  • SEO – Do’s and don’ts
  • SEO – Robot.txt
  • SEO – Htaccess
  • SEO – Wdyl.com

Week 4

Pas nadat Google enkele jaren bestond, gingen ze nadenken over geld verdienen. Het resultaat is het Google AdWords systeem. Bedrijven bieden geld op zoekwoorden en hun advertenties worden dan getoond. Indien een zoeker klikt op een advertentie, betaalt dat bedrijf voor de geleverde bezoeker. Hoe? Bedrijven maken een account aan op Google AdWords. Hierin starten ze een advertentiecampagne. Inmiddels is Google AdWords erg complex geworden, bedrijven besteden dit daarom meer en meer uit. Deze module gaat vrij diep in op de mogelijkheden en de werking van Google AdWords.
Omdat er veel te vertellen is over het complexe AdWords, is de lesstof verdeeld over twee weken. Volgende week behandelen we hiervan het tweede deel.


  • Google AdWords – Introductie
  • Google AdWords – AdWords cijfers
  • Google AdWords – Geschiedenis van Google AdWords
  • Google AdWords – Hoe werkt Google AdWords
  • Google AdWords – Verschillende AdWords versies
  • Google AdWords – Rondleiding
  • Google AdWords – AdWords kwaliteitsscore
  • Google AdWords – Goud verdienen met AdWords
  • Google AdWords – Hoe kan ik een ban voorkomen?
  • Google AdWords – Hoe maak ik een AdWords campagne
  • Google AdWords – Perfecte advertenties
  • Google AdWords – Dynamische zoekwoorden in advertenties
  • Google AdWords – Advertentiebeleid en merkrecht
  • Google AdWords – Perfecte zoekwoorden
  • Google AdWords – Biedstrategieën
  • Google AdWords – Het display netwerk
  • Google AdWords – Google AdSense
  • Google AdWords – Instellingen
  • Google AdWords – Lokaal adverteren
  • Google AdWords – Mobiel adverteren en AdMob

Week 5

Deze week behandelen we het tweede deel van de lesstof over Google AdWords.

Extensies verrijken je advertentie en laten deze er veel aantrekkelijker uitzien! Je kan nu leren hoe jij ook deze extensies kan krijgen. Je leert bovendien meer over optimalisatie en conversie en hoe je een vertrekkende bezoeker kan verleiden alsnog een aankoop te doen.

Verder behandelen we Google Shopping, leer je hoe je jouw concurrenten kan bespioneren en geven we gouden tips om nóg meer uit je AdWords campagnes te halen.

Dat is slechts een greep uit het totaalpakket aan lessen, dat hieronder beschreven staat.

  • Google AdWords – Hoe krijg ik extensies
  • Google AdWords – Remarketing
  • Google AdWords – Google Analytics koppeling
  • Google AdWords – Conversie instellingen
  • Google AdWords – Campagne optimaliseren
  • Google AdWords – Google Shopping
  • Google AdWords – Website optimizer
  • Google AdWords – Hulpprogramma’s
  • Google AdWords – ROI AdWords met Analytics
  • Google AdWords – Gedeelde budgetten
  • Google AdWords – Concurrent bespioneren
  • Google AdWords – AdWords software
  • Google AdWords – AdWords editor
  • Google AdWords – Concurrent pesten
  • Google AdWords – Rapporten
  • Google AdWords – Gouden tips
  • Google AdWords – Facturatie
  • Google Adwords – Uitbesteden
  • Google AdWords- Gratis AdWords
  • Google AdWords – Slotwoord

Bonus (geen onderdeel van het examen)
De volgende modules behoren NIET tot het examen. Ze geven wel een goed beeld van de hoeveelheid aan modules die Google ontwikkeld heeft.

  • Google Places
  • Google Snippets
  • Google versus Facebook
  • Google Related
  • Google Wallet
  • Google Currents
  • Google Catalogs
  • Google Latitude
  • Google Drive
  • Google Goggles
  • Google Bril (aanrader)
  • Google Earth
  • Google Alerts (aanrader)
  • Google Art
  • Google Voice
  • Google News Badges

Week 6 – Examen training Google

Je hebt geleerd hoe je jouw eigen bedrijf of een ander bedrijf beter op de kaart kan zetten met behulp van de zoekmachinegigant Google.
Het is nu tijd voor het examen. Dit online examen bestaat uit 30 multiplechoicevragen. Indien je hiervan 21 of meer vragen goed hebt, ben je geslaagd.

Je krijgt meteen de uitslag. Wij ook. Indien je geslaagd bent ontvang je het certificaat binnen twee weken thuis. Indien je niet slaagt, kan je via bovenstaande link NA EEN WEEK nogmaals het examen afleggen.
Succes!

Google Expert inschrijvingsform
  • Deze naam is voor uw inloggegevens.

    Deze mag NIET uit hoofdletters of spaties bestaan.

Terug naar menu


internet-marketing-nederland-online-social-media-expert
Steeds meer bedrijven realiseren zich dat ze niet meer zonder social media kunnen. In Amerika komt momenteel 25% van de nieuwe klanten via social media. In Nederland is dat de helft, en dit aantal stijgt snel.

De voornaamste redenen waarom bedrijven niet op social media zitten zijn:

  1. Geen kennis
  2. Geen tijd

De kennis is inderdaad een groot probleem. De meeste managers en marketeers moeten zich flink laten bijscholen, of ze nemen iemand aan die deze kennis in huis heeft. Dit laatste lost meteen het tweede probleem op. Ja, het kost wel tijd, wil je via social media klanten werven, marketinginformatie verzamelen enzovoort.

Deze (bijscholings)cursus is interessant voor managers (zzp-ers), marketeers en vooral voor mensen die de baan van de toekomst zoeken: “social media expert”

Leer in een aantal weken alles over social media.

U krijgt 6 maanden toegang tot het lesmateriaal en kunt binnen 12 maanden examen doen.

Doe het examen en je krijgt indien je slaagt het erkend certificaat thuisgestuurd.


Behaal nu het “SOCIAL MEDIA EXPERT” certificaat:

internet-marketing-nederland-social-media-expert-certificaat

Het volledige programma:

Week 1

Social media is niet weg te denken bij online marketing. Steeds meer bedrijven ontdekken dat ze hun servicegraad met social media kunnen vergroten. Ze kunnen ook aan nieuwe klanten komen via social media. Marketeers kunnen door concurrenten te volgen veel te weten komen. Leer in deze modules wat de toegevoegde waarde van social media is voor een bedrijf.


  • Social Media intro
  • Wat is social media?
  • Waarom is het zo belangrijk?
  • Social media strategie
  • Wat zijn de belangrijkste social media strategieën?

Week 2

We zullen nu verder ingaan op enkele van de meest gebruikte platformen. Omdat er veel is om te vertellen over deze platformen, worden de lessen verspreid over meerdere weken.

In deze week behandelen we WordPress en de social media reuzen Twitter en LinkedIn.

WordPress strategie

  • Waarom is WordPress de meeste gebruikte CMS ter wereld?
  • Wat kun allemaal met WordPress?

Twitter strategie
Twitter kan voor bedrijven erg interessant zijn.


 

LinkedIn strategie
Netwerken en ondernemen gaan hand in hand. Leer alles over Linkedin


 

Week 3

Deze week krijg je een extra lange trainingsvideo te zien over Facebook. Facebook is veruit het meest gebruikte en meest geliefde social media platform ter wereld. Deze video geeft uitleg over de verschillen tussen een persoonlijk profiel en een pagina, en toont welke content je kan delen. Daarnaast vertellen we over EdgeRank; hoe bepaalt Facebook welke content aan wie getoond wordt en hoe kan je hier zelf invloed op uitoefenen? Dit is uitermate waardevol wanneer je als bedrijf aan de slag wil met Facebook.


  • Facebook Introductie
  • Facebook strategie
  • Facebook Analyse en Beheer
  • Facebook Adverteren
  • Facebook Applicaties en Integraties

 

Week 4

We naderen het einde van de lesstof. Deze week behandelen we nog twee grote spelers in de social media wereld: het videofenomeen YouTube en de razendsnel groeiende nieuwkomer Google+. Om deze platformen kan je als bedrijf niet meer heen, dus is het belangrijk om te weten hoe groot ze zijn en hoe je ze optimaal benut.

Naast deze twee grootheden hebben we ook nog twee kleinere, maar nog altijd belangrijke platformen voor je om meer over te leren. Op Slideshare kan je presentaties plaatsen en delen met de wereld. Het social media platform Foursquare heeft als uniek kenmerk dat het de voordelen van de online wereld combineert met de fysieke locatie van je bedrijf, waardoor je leuke acties kan opzetten.

YouTube strategie
4 miljard video’s worden er dagelijks gekeken op Youtube. Hiervan zijn er een half miljard zakelijk.

Google+ strategie
Google+ is meer dan alleen een copy van Facebook en Twitter. Met meer dan een half miljard accounts is Google+ niet meer weg te denken in het social media landschap.

Slideshare strategie

Foursquare strategie
In Nederland lukt het niet echt om door te breken met Foursquare. Zo’n 200.000 Nederlanders

 

Week 5 – Examen training social media

Je hebt geleerd hoe je jouw eigen bedrijf of een ander bedrijf kan helpen met social media.

Het is nu tijd voor het examen. Dit online examen bestaat uit 30 multiplechoicevragen. Indien je hiervan 21 of meer vragen goed hebt, ben je geslaagd.

Je krijgt meteen de uitslag. Wij ook. Indien je geslaagd bent ontvang je het certificaat binnen twee weken thuis. Indien je niet slaagt, kan je via bovenstaande link NA EEN WEEK nogmaals het examen afleggen.

Social Media Expert inschrijvingsform
  • Deze naam is voor uw inloggegevens.

    Deze mag NIET uit hoofdletters of spaties bestaan.

Terug naar menu