Internetmarketeer

internet-marketing-nederland-internetmarketeer

Heb jij altijd al willen weten hoe je als bedrijf succesvol kan zijn online?

Volg de cursus tot ‘internetmarketeer’ en sluit af met een erkend certificaat.

Doelgroep:

  • studenten die zich willen onderscheiden op de arbeidsmarkt.
  • werkzoekenden met interesse in internetmarketing.
  • medewerkers die een bijscholing willen hebben.

Tijdens deze cursus krijg je circa 60 uur aan online lesmateriaal te zien. Je krijgt iedere week duidelijke instructies wat je die week kan doen.

Even geen tijd? Geen probleem. Het lesmateriaal blijft 3 maanden beschikbaar.

Je dient binnen deze 3 maanden het examen aan te vragen.

Tijdens de cursus leer je onder andere: internetmarketingstrategieën, het maken van een internetmarketingplan, hoe kom ik hoog in zoekmachines als Google, hoe kan ik adverteren op Google, Facebook en andere social media, hoe werkt Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, etc.

Het erkend certificaat krijg je thuisgestuurd nadat je de online toets met succes hebt afgenomen. Tijdens de toets heb je gewoon beschikking tot het lesmateriaal.

Meld je hieronder aan voor de online cursus.

Grouponcode*

Uw Controlecode*

Gebruikersnaam*
Deze naam is voor uw inloggegevens.
Deze mag NIET uit hoofdletters of spaties bestaan.

Uw email*

Voornaam*

Achternaam*

Adres*

Postcode*

Plaats*

Telefoon nummer*

Website
Dit veld is optioneel

 Ja, ik ga akkoord metde algemene voorwaarden

Ik wil op de hoogte blijven van laatste updates en acties.*
 ja nee


Behaal nu het “INTERNETMARKETEER” certificaat!

internet-marketing-nederland-internetmarketeer-certificaat

Het volledige programma:

Week 1. Internetmarketingstrategieën

  • Bepaal het budget (tijd / geld) en voer concurrentieanalyse uit m.b.t. online concurrenten.
  • Met welke internetmarketingstrategieën kan een bedrijf zich onderscheiden?
  • Leer hoe je veel klanten kan binnenhalen met e-mailmarketing, fusion marketing, affiliate marketing, influence marketing, fotomarketing, videomarketing, location based marketing, mobile marketing en personal marketing.
  • Marketing (voor winkeliers), inzetten van QR-code, social gaming, virale marketing en content marketing.
  • Hoeveel klanten kan ik maandelijks verwachten via online marketing?
  • Wat zijn de grote trends op het gebied van online marketing?
  • Hoe kan ik een website verbeteren (usability) zodat de conversie met minimaal 30% verhoogt?
  • Hoe moet ik als bedrijf starten met social media?
  • Hoe werkt de zoekmachine Google? Hoe voer ik een quick scan uit op mijn website(s) en op mijn social media accounts?

Week 2. Google.

60% van alle nieuwe klanten via internet komt via Google.

  • Leer hoe jouw bedrijf daarbij hoort.
  • Wat is de missie en visie van Google?
  • Hoe werkt de zoekmachine?
  • Hoe kom je op nummer 1 in Google?

Meer dan 50% van de websites heeft strafpunten van Google gekregen.

  • Leer hoe je dit kan controleren en wat je moet doen om van de straf af te komen.
  • Waarom zijn snippets zo belangrijk voor een goede score in Google?
  • Leer hoe je via Google AdWords tien keer zo goedkoop advertenties inkoopt dan je concurrenten.
  • Leer hoe je Google AdWords kan inzetten voor lokaal opererende bedrijven.
  • Leer hoe je minder bekende zakelijke modules van Google kunt inzetten zoals Google Alerts, Google Offers, Google Now, Google Translate for business, Google Webmaster Tools, Google Related, Google Wallet, Google Currents, Google Latitude, Google Googles, Google Trends, Google bots, Google Related, Google Catalog, Google Art.
  • Hoe zorg ik ervoor dan een lokaal opererend bedrijf bovenaan komt in Google Maps?
  • Leer de kracht kennen van het analyseprogramma Google Analytics.
  • Waarom zijn er al binnen 18 maanden een half miljard accounts op Google+?
  • Waarom moet ieder bedrijf wel actief worden op Google+? En hoe dan?

Week 3. Social media.

In deze week gaan we inzoomen op social media. We bekijken de cijfers en gaan dan over op social media strategieën.

  • Hoe maak ik een goed social-mediamarketingplan?
  • Wat kan ik allemaal met LinkedIn, Facebook, Twitter, Tumbler, Pinterest, Tumblr, YouTube en Google+?

Note: Gedurende het lesmateriaal leer je de 100 beste kosteloze internetmarketing-tools ter wereld kennen.

Week 4+

  • Je krijgt 3 maanden toegang tot het lesmateriaal.
  • De lesinstructies krijg je iedere week per mail toegestuurd.
  • Je krijgt een e-mailadres waar je vragen kan stellen.
  • Je geeft zelf aan wanneer je klaar bent voor de toets. Deze toets vindt online plaats. Je dient ten minste 80% van de meerkeuzevragen goed te beantwoorden. Wanneer je slaagt, krijg je binnen een week het erkend certificaat ‘internetmarketeer’ thuisgestuurd. Wanneer je zakt kan je kosteloos een herexamen aanvragen. Indien je daarvoor ook zou zakken, kan je nog alleen een mondeling examen afnemen op het hoofdkantoor van Internet Marketing Nederland. Hieraan zijn kosten verbonden: 99 euro.

Werken als internetmarketeer

Er zijn momenteel veel functies beschikbaar voor online marketeers. De schaarste in online marketeers is niet alleen in Nederland. Momenteel kan een goede social media consultant 500 dollar per uur vragen in Amerika. Deze tarieven kunnen over twee jaar in Europa ook gangbaar worden. Zorg dat je deze boot niet mist!