Internet Marketing Strategie – Pinterest Strategie

Pinterest is de “new kid on the block” op social media-gebied: amper drie jaar oud en nu al de snelstgroeiende website ooit (met bijvoorbeeld 11.7 miljoen unieke gebruikers binnen 34 maanden na lancering).

Ondanks haar razendsnelle groei is het platform nog (vrij) onbekend in Nederland, terwijl het een platform dat mogelijkheden biedt die ontbreken bij sociale netwerken als Twitter, Facebook en YouTube.

De kracht van Pinterest zit in de “Pin It”-knop, waarmee je van (vrijwel) iedere website afbeeldingen (png, jpeg of gif), video-bestanden en audio-bestanden kunt “Pinnen”. Door deze “Pins” met een goede beschrijving in te delen in bepaalde prikborden kun je Pinterest bijvoorbeeld gebruiken om een extra promotie-kanaal te creëeren voor afbeeldingen, video-bestanden en audio-bestanden van je producten en services (mits deze afbeeldingen, video-bestanden en audio-bestanden esthetisch aantrekkelijk zijn).

Deze video toont je de strategische mogelijkheden van Pinterest.

Laatste update: 1 september 2012

Je moet ingelogd zijn om dit deel van de academy te kunnen zien. Gelieve inloggen om toegang te krijgen.

 


Comments are closed.

Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland
Internet Marketing Nederland