Hootsuite is een online applicatie waarmee je in essentie vanuit één dashboard al het Twitter- (maar ook Facebook-, LinkedIn en Google+-)verkeer rondom je gebruikersnaam, je interesses en de account die je volgt kunt monitoren. Inderdaad: net als TweetDeck (zie de video-serie over TweetDeck)
Daarnaast kun je Hootsuite gebruiken voor het versturen van (en reageren op) tweets, maar ook voor het uitvoeren van analyses op je social media-activiteiten (bij de betaalde versies van de applicatie) en het inroosteren van tweets.
Hoe onderscheidt Hootsuite zich nu eigenlijk van Tweetdeck?
- In tegenstelling tot Tweetdeck kun je op Hootsuite niet enkel je Twitter- en persoonlijke Facebook-account toevoegen, maar ook je Facebook-bedrijfspagina, Google+ accounts en je LinkedIn-accounts.
- Op Hootsuite kun je (tegen betaling) uitgebreide analyses uitvoeren.
- Hootsuite is niet volledig gratis; Tweetdeck wel.
Deze video-serie legt je de mogelijkheden uit van Hootsuite. Van het aanmaken van een Hootsuite account tot het inroosteren en analyseren van je tweets en andere social media-activiteiten.
Tip: bekijk ook de video-serie over TweetDeck, een vergelijkbare (maar iets gelimiteerdere) downloadbare applicatie.
Laatste update: 1 september 2012